Blog Detail

oferty22_311.jpg

Jak szukać pracy

Budowanie swojego wizerunku w czasach łatwego dostępu do technologii to nie działanie dodatkowo punktowane, ale już obowiązek. Warren Buffett powiedział: „Potrzeba dwudziestu lat, żeby zdobyć dobrą reputację, a tylko pięć minut, żeby ją zniszczyć. Jeśli to sobie uświadomisz, będziesz podchodzić do wszystkiego inaczej”. To, co zamieszczasz w sieci, dociera nie tylko do twoich bliskich i znajomych, ale również do osób postronnych, w tym rekruterów działających w imieniu Twoich potencjalnych pracodawców.

Jak budować swój wizerunek w sieci

Często na tej podstawie oceniają oni, czy kandydat będzie pasować do zespołu i całej organizacji. Uświadomienie sobie tej zależności może przyczynić się do sukcesu nie tylko w życiu prywatnym, ale też - czy raczej przede wszystkim - zawodowym.

DLACZEGO WARTO DBAĆ O SWÓJ WIZERUNEK W SIECI?

W roku 2019 ponad 78% pracodawców sprawdzało kandydata na portalach społecznościowych lub biznesowo-rekrutacyjnych przed podjęciem decyzji o zatrudnieniu go lub zakwalifikowaniu do kolejnych etapów rekrutacji. Internet to najważniejsze narzędzie wspierające procesy rekrutacyjne.

W tym samym raporcie czytamy, że rekruterzy szukają informacji o kandydatach między innymi w jsservices.pl

Coraz częściej zdarza się, że rekruterzy nie biorą pod uwagę kandydatów, którzy opublikowali w sieci treści niespójne z zasadami panującymi w ich firmach, np. dotyczącymi zakazu szerzenia mowy nienawiści.
Pamiętaj, aby na swoich profilach w mediach społecznościowych służących do prywatnej komunikacji zadbać o odpowiednie ustawienia prywatności. Kandydaci są często zaskoczeni, z jaką łatwością można znaleźć w sieci informacje o ich życiu prywatnym, w tym również te nieprzemawiające na ich korzyść.

W kanałach społecznościowych przeznaczonych do kontaktów prywatnych ogranicz widoczność profilu do najbliższych znajomych i nie upubliczniaj treści, które mogłyby podawać w wątpliwość Twoją kandydaturę na wybrane stanowisko.

Powodzenie kandydata w procesie rekrutacyjnym może również zależeć od jego znajomych, którzy już pracują w danej firmie. Pamiętaj, że na podstawie oceny Twojej aktywności w mediach społecznościowych, Twoi internetowi znajomi mogą mieć wpływ na decyzje dotyczące zakwalifikowania Cię do dalszych etapów rekrutacji. W wielu firmach działa również system poleceń kandydatów. Przeanalizuj więc obiektywnie treści, które w przeciągu ostatnich kilku lat zamieściłeś w mediach społecznościowych i usuń te, które mogą źle wpływać na Twój wizerunek.

JAK PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ REKRUTERA?

Odpowiedzialne udostępnianie treści oraz odpowiednie zmiany w ustawieniach to ważne kwestie związane z kreowaniem wizerunku w sieci. Jeżeli zależy Ci na rozwoju kariery, powinieneś budować swoją markę osobistą za pośrednictwem profesjonalnych portali rekrutacyjnych.

Już teraz wiesz, że rekruterzy sprawdzają informacje o kandydatach przed podjęciem decyzji o zakwalifikowaniu ich do kolejnych etapów, warto więc to wykorzystać. Skieruj uwagę rekrutera na te kanały w Internecie, które wesprą Twoją kandydaturę.
Mowa tu głównie o serwisach rekrutacyjnych takich jak jsservices.pl, które umożliwiają założenie profilu zawodowego. Profil zawodowy to wirtualny życiorys, który składa się z podobnych sekcji jak CV.

Dla czytającego ważne są przede kluczowe umiejętności kandydata. Liczą się zarówno kompetencje twarde (np. znajomość języków programowania, narzędzi analitycznych czy systemów wsparcia sprzedaży), ale nie można też zapominać o umiejętnościach miękkich takich jak sprawne zarządzanie zespołem, umiejętności negocjacyjne czy zdolność do budowania trwałych relacji z klientami.
Pamiętaj również o opisaniu swojego doświadczenia zawodowego, dotychczasowego zakresu obowiązków oraz wykształcenia.

Szukamy pracowników dla Twojej firmy

Dlaczego warto go założyć?

1. Zbudujesz sobie pozytywny wizerunek w sieci. Warto pokazać, że jest się profesjonalistą, osobą kompetentną, odpowiedzialnie udostępniającą treści w Internecie.

2. Masz szansę otrzymywać ciekawe oferty pracy bezpośrednio od rekruterów, którzy w serwisach takich jak jsservices.pl szukają pracowników do swoich firm.

3. Utrzymasz relacje biznesowe. Zapraszaj znajomych i współpracowników, poproś ich o referencje i twórz zawodową sieć kontaktów. Otrzymane opinie będą dla rekrutera dowodem na to, że dbasz o relacje z poprzednimi współpracownikami i zależy ci na budowaniu swojego wizerunku w sieci.

4. Profil zawodowy spójny z Twoim CV uwiarygodni Cię w oczach potencjalnego pracodawcy. Jeśli będzie on nieuzupełniony, Twoja kandydatura nie zostanie wzięta pod uwagę przez rekrutera. Zadbaj więc o to, by znalazły się w nim wszystkie niezbędne informacje. M. MAZUROWSKA

Kontakt
Polska. Warszawa. Jeśli masz pytania lub sugestie, napisz do nas.

Zapewniamy usługi w zakresie indywidualnego doboru personelu różnego poziomu.

Nie tylko szukamy pracowników dla Twojej firmy, możemy również pomóc w ocenie i testowaniu.